lionel_richie_all_nigt_long
Lionel Richie, „All Night Long” / reż. Bob Rafelson, 1983

Bob Rafelson to jeden z legendarnych renegatów Nowego Hollywood! Początkowo współproducent i reżyser przebojowego show The Monkees w latach ’60, a później twórca takich klasyków, jak Głowa, Pięć łatwych utworów czy Król Marvin Gardens w ramach BBS Productions, kierowanego wspólnie z Bertem Schneiderem. Uważany za ojca chrzestnego współczesnego teledysku – obecnie na emeryturze – Rafelson ma jednak na koncie jeden projekt, o którym mało jego fanów ma pojęcie. Chodzi o teledysk Lionela Ritchiego All Night Long

Słynny singiel katapultował karierę Richiego na następny szczebel w 1983, promując album Can’t Slow Down (Motown), którego sukces powiązany jest z sukcesem klipu zrealizowanego przez Rafelsona. Jak wspomina sam artysta w wywiadzie dla The Golden Age Of Music Video: Lionel widział Głowę (mój pierwszy film/musical długometrażowy) i widocznie go polubił. Ale był też fanem Pięciu łatwych utworów i innych dramatów. Zadzwonił do mnie. Nie byłem jego fanem, ale pojechałem do studia, w którym nagrywał płytę All Night Long. Posłuchałem jej i bardzo mi się spodobała.

Powiedziałem, „Daj mi dziesięć minut” i przeszedłem się dookoła budynku. Wróciłem z pomysłem, powiedziałem mu, że przez lata kręciłem dzieciaki tańczące na ulicach wschodniego L.A. kamerą video Sony Portapack. Dzień później pokazałem mu cały materiał i postawiłem warunek, że chcę użyć tych dzieciaków w klipie.

Jednak gdy projekt został zatwierdzony do produkcji, pojawiły się pierwsze problemy. Kręciliśmy non stop przez jakieś 25-30 godzin. Osobiście wykonałem tablicę (story board) dla całego „musicalu”. Jedyna trudność pojawiła się, kiedy weszliśmy w dysputę na temat roli czarnej polityki w teledysku. Chodziło o czarną dziewczynę w limuzynie i o to, czy Lionel powinien o nią zabiegać.

Nie wiedzieli nic o moich związkach z Partią Czarnych Panter, mylili się co do podejścia i po jakiejś godzinie czy dwóch przerzucania się argumentami przypomniałem im, że ta dysputa może kosztować ich więcej niż sam klip. Nalegałem na kontrolę nad ostateczną wersją. W końcu zrozumieli, o co mi chodzi.

Lionel wspierał mnie przez cały czas. Daliśmy mu nową fryzurę, praktykował swoje kroki godzinami. Lubiłem człowieka. Nadal go lubię. – twierdzi Rafelson. Czarna dziewczyna w limuzynie ostatecznie nie pojawiła się w teledysku i można tylko spekulować, co miał na myśli artysta mówiąc o „czarnej polityce”, ale medialny sukces All Night Long udowodnił, że Lionel wybrał zawodnika, który sprostał zadaniu!

Reklamy

Written by conradino23

Redaktor bezczelny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s